måndag 20 augusti 2012

Maräng till kvällsmat

Livet är allt gött på diet ändå ;)
Efter det nya kostschemat så har mitt kasein försvunnit helt och istället byts ut mot äggvita. Och jag verkligen askyr att äta äggvita, varken kokt eller stekt går ner så då experimenterar vi lite :) Å tack Madde för att jag fick lägga till lite hallonsylt, det blev pricken över det hela ;)

Maräng med Önos lågkalori hallonsylt.
Mitt kvällsmål slank ner fortare än fortast. Nu längtar jag bara till imorgon kväll haha.

*100g äggvita vispas till maräng
*Kanel, pepparkakskrydda, sötningsströ och funlight
*In i ugnen på 200grader i ca 10min.
Whoola, ett smarrigt och proteinrikt kvällsmål

Imorgon väntas morgonlöpning (år o dar sen, hur ska detta sluta) ;) Sedan tar jag bilen och åker mot Göteborg för en formkoll med Madde!

Published with Blogger-droid v2.0.6

4 kommentarer:

  1. Hade du ner fun light och kryddor i själva marängen innan du satte in den i ugnen, eller la du allt bara uppepå? Vad hade du för fun light? Detta lär riktigt spännande!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajjemän allt på en gång sen vispa lite till, funlight wildberry hade jag men går ju bra med vilken som :) Sen blev det ju inte riktigt så krispigt men ååh så gott ändå :) Kanske ska låta den vara inne lite längre eller kortare stund..? :P

      Radera
  2. Gött! Lågkalorisylten är guds gåva =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sååå himla gott ! :) Ja verkligen, den lille burken gör mycket ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...