onsdag 15 augusti 2012

Hemmagjord müsli


Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att göra egen müsli, en mycket nyttigare som inte är tillsatt med massa socker och dessutom så vet jag vad den innehåller själv :) Synd ni inte kan känna doften genom datorn, ååh det luktar äppelpaj :) Självklart kan man ju välja och vraka det man själv vill ha, men jag tog det jag hade hemma helt enkelt.

Såhär gjorde jag min müsli
• 3 dl fiberhavregryn
• En näve mandlar, hasselnötter och valnötter
• ½dl pumpakärnor, krossad linfrö, kokos och russin
• 1 ½ dl äggvita (4-5st äggvitor)
• Kanel, kardemumma och vaniljpulver
• Honung

Gör såhär: 
Börja med att blanda dom torra ingredienserna och häll i kanel, kardemumma och vaniljpulver, tillsätt sedan äggvita och blanda ordentligt. Bre ut det på ett bakplåtspapper, ringla över honung och sen in i ugnen på 225 grader i 30 minuter. Rör om då och då.



Eftersom jag hade i äggvita fick jag till en krisp-krispig müsli :)
Imorgon kommer den njutas till frukost, kommer alltså ha min fria dag imorgon. Då jag jobbar till helgen o har massor med annat att göra och min bror & Lollo är här så passar jag på att njuta av den imorgon :) Vi (Kim, Lollo och mamma) har planerat en dag ute på Hamrane Kaffestuga, ska mumsa Klengås ute på landet. Åååh det är sååå otroligt gott :) Triggerpunktsmassage står på menyn imorgon också, huja här ska pinas ;)


2 kommentarer:

  1. mm det lät himla gott.. de måste jag prova!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra. Det var riktigt gott! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...