lördag 17 september 2011

Kycklingpaj


Här kommer ett supergott recept!


Detta behöver du till kycklingpajen:

10port.
2 grillade kycklingar
Champinjoner (ca 10st) 
2 gula lökar
1 påse fajitas kryddmix
1 stor burk chunkisalsa
1 stort paket philadelphiaost
Riven västerbottenost 

2 rullar färdig smördeg (blå förpackning använder jag mig av) 

Förgrädda pajdegen.
Rensa och dela kycklingen i mellanstora bitar. Hacka lök, dela champinjonerna i bitar.
Fräs lök och kyckling, häll i svampen. 
Blanda i philadelphiaost och salsa, rör runt. 
Lägg blandningen på pajen, strö över västerbottenost. In i ugnen på 200grader tills osten smällt. 
Ät en blandsallad till det :-) 


Fick ingen direkt bra bild på pajen så denna får duga, var dessutom så hungrig så orkade inte försöka knäppa ett bra kort om och om igen hehe
Men när jag gjorde pajen så blev det ingredienserna som står men bara en rulle med smördeg. Så det blev typ kycklingröra med paj istället för tvärtom ;-) Men det var galet gott ändå och kommer absolut göra den igen! 


____________________________________________

Ikväll blir det mys med naturgodis framför något bra på TV , det tycker jag att jag förtjänar :-) Så hurtig som jag vart idag 

Säger som L'Oréal reklamen ...
*för det är jag värd* 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...