tisdag 20 september 2011

ÄPPEL-MUMS


Inte gjort ett skvatt idag, bara legat och latat mig. men det kan vara skönt ibland det också :-) Men nu känner jag att det blivit för mycket så därför ska jag byta om och ge mig ut på en joggingrunda

Har som sagt regnat hela dagen, så har experimenterat lite här hemma med diverse ingredienser till "bakning" . 
Gjorde ju proteinkaka förut, mamma tyckte om det. Ska testa nästa gång med en annan smak på proteinpulvret. 

Nyss gjorde jag ett ljuvligt mellanmål, ni måste bara testa det! Funkar garanterat som efterrätt också. 




1port
1 äpple
1 dl havregryn
Lättkesella (på känn hur mycket man vill ha)
Smör
Kanel 
Honung

Skär ett äpple i bitar och stek på medelvärme med lite smör och kanel. 
Stek även havregryn i smör och kanel, ringla på lite honung mot slutet. Blanda kesella med kanel och lite honung. 
Varva havregryn, kesella och äpple i ett glas eller en skål.
Toppa med några nötter 

GODIS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...