lördag 16 april 2011

Gode morgon!

Guess who's back .. Back again höhö

Godagens :-)

Morgonen startade jag med 45 minuter gå/jogga , har börjat jogga alltmer mellan mina PW. Få upp pulsen lite och förbränna lite mer kalorier :-) + att det är så himla gött.
Går upp tidigt som attan och är redan ute strax efter 6, de har blivit som en rutin i min lilla vardag nu. Älskar ju att gå upp tidigt på morgonen och ta vara på morgonstunden hihi. Jag är inte den som sover länge på morgonen, utan mer vaknar tidigt somnar tidigt .
Pulsklockan visade 397kcal , genomsnittspuls 150 och högsta puls 177

En av min frukost på dieten
Fy sören va hungrig jag var efter turen, då sitter det fint efteråt

◘      ◘      ◘      ◘

Igår provade jag på en LCHF kladdkaka, oh my ... lord jesus christ vilken himmelsk god kladdkaka

Bild: google

Okej , såhär fin blev ju inte min då. Men den smakade jäkligt gott! Mycket omtyckt av alla i familjen och Eva, mammas väninna som t om ville ha receptet.
Så här ska ni få receptet

200 g mörk choklad (blockchoklad eller 70% choklad)
200 g margarin
1 dl canderel sötningsströ
1 tsk vaniljsocker
4 ägg
1 påse mandelspån (100g)


Chokladtopping
150 g mörk choklad
3/4 dl vispgrädde

Smält smör och choklad på låg värme
Vispa ägg, strö och vaniljsocker riktigt fluffigt. Blanda i mandelspån
Häll chokladsmeten i äggsmeten och blanda väl.
Häll i en form och grädda på 200 grader i 6 minuter.
Låt stå kallt!

Gör toppingen:
Hetta upp grädden och smält chokladen där i, låt svalna och bre sedan över kladdkakan.
Fortsätt att stå kallt.



Jag kunde inte vänta så kakan stod inte så länge i kylen, så den var fortfarande lite kladdig men det gjorde absolut ingenting. Bara gott :-) Nu efter ett dygn har toppingen stelnat en aning , som då var meningen men tycker det är lite godare när den är rätt kladdig så.


Vid 11 ska jag på spinning och klockan 12,30 har jag tid för solning. 
Annars idag blir det en sväng till gymmet och köra veckans sista pass
Biceps, rygg & baksida axlar + kardio 
Kanske utgång ikväll , men nyktert of course. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...