lördag 18 september 2010

Kesellaplättar


Nåt nytt - nåt gott - nåt enkelt = kesellaplättar :-)

Snart ...

fäääärdigt :-)

Detta va så sjukt gott, så jag skulle lätt kunna göra en sats till (vilken tur jag har så mkt kesella i kylskåpet) ;-)
Man kan ju också äta bara som de är utan nåt till, men jag valde att ha en klick keso vid sidan om.

1 port = 5 st plättar

  • 1 ägg
  • 1 äggvita
  • 2,5 msk dinkelmjöl
  • 125 gram kesella (lätt)
  • 0,5 dl lättströ (hermesetas)
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 0,5 tsk bakpulver
  • 0,5 krm salt
Vispa ihop allt i en bunke - klart!
Stek i lite olja i en stekpanna på svag värme



Förövrigt så gick bröstpasset skit rent ut sagt! Både för mig och Kim gick de åt pipan
Första setet på lutande hantelpress fick jag till PB , och lyckades med 21,5 kg hantlarna men sen gick de utför ... Jag vart så jävla irriterad att jag ville skrika !! Gaaaah
Kim samma där, han vart också arg haha
Vilken tur de bara va en där idag på gymmet
Så jag nöjde mig med bara att köra bröst och Kim ben , sen stack vi hem. Sket i att köra mage eller nån cardio
Men men , såna dagar kan man ha ibland!


2 kommentarer:

  1. Som vanligt lika inspirerad när du skriver ut dina recept :D vad duktig du verkar vara i köket! =)

    SvaraRadera
  2. Tack, kul o höra :-)
    Tycker de är jätteskoj o laga mat, speciellt nåt nytt man aldrig testat.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...