tisdag 31 augusti 2010

Fiskgratäng

.. till middag idag . Eller ja Fransk laxlåda , men de låter ju ... ja bättre med gratäng hehe
I gratängen va de lax (4 laxfiléer) , 1 purjolök, 2 äpplen, matlagningsgrädde och fransk senap

- Skär laxen i bitar, krydda med lite olika kryddor.
Jag hade citronpeppar, kött&grillkrydda, flingsalt och vitlök
- Skiva purjolöken, och tärna äpplena
- Smörjer en form, i med allt

- Blanda matlagningsgrädde med 2 tsk senap, häll
de i formen sen in i ugnen på 225 grader i ca 15-20 min

När de va ungefär 5 minuter kvar, hällde jag över lite riven ost

Potatis och sallad till

Detta satt gött i magen :-) Så nu är jag mätt, väntar på att kaffet ska koka klart
Senare cyklar jag iväg och river av ett friskispass :-)


2 kommentarer:

  1. ser grymt gott ut!!
    diggar din blogg :)

    SvaraRadera
  2. Älskar dina recept! Måste prova dem nån gång :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...